vrijdag 27 mei 2011

High Heel Workout


Eigenlijk was ik aan het googelen naar tips bij het lopen op hoge hakken. Na het filmpje gezien te hebben van Tyra Banks verwachte ik nog wel een aantal websites met tips hierover.
Onder andere haarlak op je voeten spuiten, krasjes onderaan je gladde zolen maken etc.
Ik was meer op zoek naar mijn probleem dat als ik een tijdje op me schoenen loopt, ik zweetvoeten krijg en dan in me schoenen ga glijden, absoluut geen prettig gevoel en het maakt me alleen nog maar nog meer instabieler op toch al wat instabiele schoenen.

Anyway ik heb dus geen oplossing op mijn probleem gevonden, maar ik kwam wel tegen een hele leuke andere site aan.

Met de High Heel Workout kun je in één tot twee uur de juiste spieren trainen en de basis leren om je spetterend te kunnen voortbewegen op je stiletto's.  Het is uniek in Nederland. Of je het via je sportschool boekt of als workshop op je damesdag of vrijgezellendag, de mogelijkheden zijn legio.

De bedenker is Nienke die uitgeroepen is tot hakkendraagster van het jaar 2007 en 2008. Wat mij opviel is dat ik nergens kon ontdekken wat deze onderscheiding nou eigenlijk inhield en wie er zich voor kon nomineren. Maar dat even terzijde.
Nienke loopt zelf al vanaf haar 15e op high heels en bezit ongeveer zo'n 150 paar hakken.  Omdat zij weet dat het dragen van high heels op en top vrouwelijk is maar niet voor iedereen meteen weggelegd is bedacht zij samen met ervaren sportinstructrice Eline Ploeger de High Heel Workout: een les waarmee je kunt leren welke spieren je moet gebruiken bij het lopen. Er wordt gedacht aan houding, staan, lopen, draaien, dagelijks gebruik en dansen. Op hakken lopen is daarnaast ook gewoon een kwestie van veel oefenen en doen.

Ook vond ik het wel grappig dat je deze workout zelf kan boeken, leuk als bijvoorbeeld een vrijgezellenfeestje, bedrijfsuitje of gewoon een gezellig dagje met wat vriendinnen.
Ook heeft Nienke een boekje uitgebracht over deze workout:


Ook wel leuk om te weten is dat het dragen van stiletto’s op lange termijn beter voor de voeten is dan het dragen van versleten sneakers en sportschoenen. Sneakers veroorzaken namelijk meer verwondingen dan torenhoge hakken. Aldus Britse podologen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten